פרוש על סאגת האחריות במירון: "דרעי לא היה מעורב"

אסתי פלד No Comments on פרוש על סאגת האחריות במירון: "דרעי לא היה מעורב"

השר מאיר פרוש ב"פילפוליטיקה" לאחר שקיבל לידיו בחזרה את האחריות להילולה במירון: "אנחנו באמצע ההתהוות של הדברים שיהיו ופועלים בכל השטחים להילולא בטוחה וגם שמחה. נאפשר לכולם לבוא עם החסידים שיהיה אירוע מושלם" | האזינו

צילום: פלאש90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש התראיין ליעקב ריבלין ולאבי בלום ב"פילפוליטיקה", והתייחס לאחריות שקיבל בחזרה על ההילולא במירון, לרפורמה במערכת המשפט, ולחוק הגיוס.

"האחריות השוטפת למירון מוטלת על משרד הדתות, בהילולא זה אנחנו" פתח פרוש את הריאיון. "האחריות נמסרה לי קודם, השאלה אם הסמכויות יבואו יחד. הדברים לובנו, כלים יש, בעזרת ה' העניינים יסודרו. ההדלקה המרכזית של כ"ק האדמו"ר מבאיאן תימשך כפי המסורת. ועדת החקירה רמזה לשטחים נוספים, אנחנו פועלים בכיוון הזה"

"אנחנו באמצע ההתהוות של הדברים שיהיו ופועלים בכל השטחים להילולא בטוחה וגם שמחה. נאפשר לכולם לבוא עם החסידים שיהיה אירוע מושלם. לא חשבתי לרגע שהרב אריה דרעי היה מעורב בזה. כשהודתי בישיבת הממשלה הרב בן צור אמר לי להודות לו, לא נראה לי שהוא היה מעורב".

בהתייחסות לרפורמה במערכת המשפט אמר: "הנושא המשפטי הוא לא דבר שאנחנו צריכים להוביל אותן. בעבר אנחנו הובלנו את הנושא, כיום כל הח"כים מעורבים בזה ומעודכנים. רוב העם היהודי, הבדואים והצ'רקסים הם חלק מהעם, אבל בנושאים היהודים יש כאן רוב מוחץ".

"יריב ורוטמן יודעים מה אנחנו רוצים. בפורים עצמו הם עסקו בעניין, מה שאמרו על 15 ו-13 זה במתחם הסבירות. את המפגינים לא ירצו, אבל לא יתכן שעושים מהפכה כזו ולא נענים למה שאנחנו רוצים".

בנוגע לחוק הגיוס אמר: "אני לכול לומר על עצמי, אני מאמין שגם חברי עוסקים בחוק הגיוס כל יום. הייתי עם הרב גולדקנופף בישיבת הממשלה ואמרנו לנתניהו שהתקציב לא יעבור ללא חוק הגיוס. גם בנושא חוק הפטור, נתניהו אמר שזה עליו. לדגל התורה יש כאבים, שחשוב להתייחס אליהם. אבל גם לנו יש, ראש הממשלה נתניהו אמר שזה עליו".

האזינו לריאיון המלא:



0 תגובות